sunnuntai 8. kesäkuuta 2014

Hevonen, jota ikävöin eniten

Tämä on kyllä paha, sillä ikävöin monia hevosia. Kuten blogin nimikin kertoo, niin jokainen hevonen jättää oman kavonjälkensä minun muistoihini, joten on vaikeaa nimetä vain yhtä. Olen harrastanut ratsastusta pitkään ja kohdannut monia minun mieleeni erityisesti jääneitä hevosia. Kuitenkin, jos on pakko valita yksi, on se jo edesmennyt kimo New forestin poni, nimeltään Misa Bettina.

Misa Bettina ©Maria Purmonen, 2007
Tämän ponin kanssa tuli tehtyä ja koettua vaikka mitä. Misan kanssa opin rakentamaan luottamusta hevosen kanssa ja opin myös pysymään pukitteluissa kyydissä. Misa on myös hyvä esimerkki minun heikosta kohdasta kimoihin hevosiin.

Minä ja Misa joskus v. 2002
Kyllä, Misaa on ikävä!

Jo tehdyt:
Päivä 1 Ensimmäinen hevonen jolla ratsastin
Päivä 2 Ensimmäinen hevonen jolta putosin
Päivä 3 Ensimmäinen hevonen jolla ylitin esteen

Päivä 4 Hevonen jota ikävöin eniten

Tulevat:
Päivä 5 Hulluin hevonen jolla olen ratsastanut
Päivä 6 Kiltein hevonen jolla olen ratsastanut
Päivä 7 Hirvein hevonen jolla olen ratsastanut
Päivä 8 Hevonen jonka selkään vielä haluaisin päästä
Päivä 9 Ensimmäinen lempiponini
Päivä 10 Hevonen jonka kanssa olen kehittynyt eniten
Päivä 11 Hevonen jolla en ole mennyt mutta haluaisin mennä
Päivä 12 Uusin hevostuttavuus
Päivä 13 Hevonen jolla olen hypännyt isoimman esteeni
Päivä 14 Hevonen jolla on ollut onnistunein tunti
Päivä 15 Hevonen jolta olen tippunut pahiten
Päivä 16 Yritteliäin hevonen, jolla olen ratsastanut
Päivä 17 Hauskin hevonen jolla olen ratsastanut
Päivä 18 Hevonen jolla on ihanimmat askeleet
Päivä 19 Vaikuttavin hevonen
Päivä 20 Pienin hevonen jolla olen ratsastanut
Päivä 21 Suurin hevonen jolla olen ratsastanut
Päivä 22 Itsepäisin hevonen jolla olen ratsastanut
Päivä 23 Hevonen jonka haluaisin omaksi
Päivä 24 Elämäni tärkein hevonen

6 kommenttia:

  1. Ootko tulossa torstaina kuvaamaan opistolle taas iltakisoja?:) sun kuvat on ihan super kivoja!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Saattaa jäädä tällä viikolla väliin, sillä mulla on ratsastustunti 17-18. Mut jos sattuu kiva keli niin saatan ratsastuksen jälkeen tullakin, en siis osaa vielä varmaksi sanoa, mutta alusta asti en ainakaan pysty tulemaan. Kiitoksia kehuista :)

      Poista
  2. Onko Misa Hirvosen Oivan luona ollut heppa?????? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minä olen viettänyt Oivan luona lähes puolet lapsuudestani! Rakkaimmat hevoset siellä olivat Nadja ja Vippi. Alkaa oikeasti itkettämään. Mulla on vanhoja kuvia sieltä vaikka kuinka ja eiköhän Misastakin ole. Muistan kerran kun syöttelimme Misaa ja Nadjaa ystäväni käsin Oivan takapihalla selästä käsin ja Misa yhtäkkiä laski päänsä, niin ystäväni liukui Misan kaulaa pitkin alas kuin liukumäkeä. Se on Misasta ehkä hauskin muisto ikinä.

      Tiedätkö mitä Oivalle kuuluu tätä nykyä?

      Poista
    2. Laitatko mulle vaikka sähköpostia maria.purmonen (a) gmail.com niin voin siellä kertoilla enempi :)

      Poista

Kiitos kun kommentoit :)
Asiattomat kommentit poistetaan.