tiistai 10. kesäkuuta 2014

Haastavin hevonen jolla olen ratsastanut

Tämä oli alunperin hulluin hevonen, jolla olen ratsastanut, mutta minusta ei ole reilua kutsua hevosta hulluksi, sillä yleensä se "hulluus" on joko ratsastajan tai hevosen osaamattomuutta. Minun kohdalla osaamattomuus on tainnut olla enemmänkin omaa osaamattomuutta, sillä kovinkaan raaoilla tai osaamattomilla hevosilla en ole ratsastanut. Ja kun tarkemmin mietin, niin kaikki nämä hevoset, jotka ovat alussa olleet haastavia, eivät sitten useamman kerran jälkeen ole olleetkaan enää niin haastavia. Sitä on vaan oppinut ratsastamaan niitä paremmin. Haastavista ratsuista voisin manita esimerkiksi entisen vuokrahevosen Mikaelin, joka sitten kuitenkin osoittautui todella kivaksi ja mukavaksi ratsuksi, kun vaan sitä oppi ratsastamaan.

Valitsin kuitenkin varsinaiseen postaukseen Peukaloisen, joka oli suomenpienhevonen ja melko raaka. Peukaloista kutsuttiin Pekuksi.
Olin silloin itsekin niin nuori, etten oikein osannut sitä ratsastaa. Hulluksi ei voi missään nimessä sanoa, sillä muistelisin että oli kuitenkin oikein kiva käsitellä, mutta sitä ei vaan oltu koulutettu niin hyvin ratsuksi, että olisin sen kanssa hyvin pärjännyt.

Ratsastus oli siis pääasiassa sitä, että kaahotettiin menemään ilman kovinkaan hyvää kontrollia ja jos jonnekin käännettiin niin ympyrälle ja oikeastaan vain siksi, että vauhtia saataisiin pois. Lisäksi Pekulla oli tapana mennä kentän aitoja pitkin, eli siis niin läheltä kentän aitoja, että jalka jäi väliin. Haastavuutta kerrakseen, varsinkin kun en silloin itse osannut ratsastaa. Käsittääkseni kuitenkin myöhemmin tästä tuli oikein kelpo ratsu, mutta itse en tainnut enää myöhempinä vuosina tällä ratsastaa.

Huomenna luvassa postausta estekurssista, jonka aloitin eilen. Joka ilta siis ratsastetaan yksi tunti, paitsi huomenna kaksi.
 
Jo tehdyt:
Päivä 1 Ensimmäinen hevonen, jolla ratsastin
Päivä 2 Ensimmäinen hevonen, jolta putosin
Päivä 3 Ensimmäinen hevonen, jolla ylitin esteen

Päivä 4 Hevonen, jota ikävöin eniten
Päivä 5 Haastavin hevonen, jolla olen ratsastanut

Tulevat:
Päivä 6 Kiltein hevonen, jolla olen ratsastanut
Päivä 7 Hirvein hevonen, jolla olen ratsastanut
Päivä 8 Hevonen, jonka selkään vielä haluaisin päästä
Päivä 9 Ensimmäinen lempiponini
Päivä 10 Hevonen, jonka kanssa olen kehittynyt eniten
Päivä 11 Hevonen, jolla en ole mennyt mutta haluaisin mennä
Päivä 12 Uusin hevostuttavuus
Päivä 13 Hevonen, jolla olen hypännyt isoimman esteeni
Päivä 14 Hevonen, jolla on ollut onnistunein tunti
Päivä 15 Hevonen, jolta olen tippunut pahiten
Päivä 16 Yritteliäin, hevonen, jolla olen ratsastanut
Päivä 17 Hauskin, hevonen jolla olen ratsastanut
Päivä 18 Hevonen, jolla on ihanimmat askeleet
Päivä 19 Vaikuttavin, hevonen
Päivä 20 Pienin, hevonen jolla olen ratsastanut
Päivä 21 Suurin, hevonen jolla olen ratsastanut
Päivä 22 Itsepäisin hevonen, jolla olen ratsastanut
Päivä 23 Hevonen, jonka haluaisin omaksi
Päivä 24 Elämäni tärkein hevonen

2 kommenttia:

  1. Miun entinen heppa. Peukku onkin jo laukannut vihreille laitumille! Loppuaikoina kisattiinkin koulua ja esteitä, tuli siis ihan kelpo heppa :) t. Jenni

    VastaaPoista

Kiitos kun kommentoit :)
Asiattomat kommentit poistetaan.