perjantai 6. kesäkuuta 2014

Ensimmäinen hevonen jolta putosin

Tässä nyt yhdistyy kaksi päivää, koska nuo tapahtuivat samana päivän. Eli Ensimmäinen hevonen jolta putosin ja Ensimmäinen hevonen jolla ylitin esteen. Muistelisin olleeni n. 11-vuotias ja hevonen jolta putosin mahtoi olla eestinhevosruuna Taimur, jota Tamuksi kutsutaan. Taidettiin tuolloin hypätä ensimmäisiä esteitä, jos oikein muistan. Hypyt olivat tottakai matalia. Muistan vaan kavereideni ohjeistavan minua, että se ei ole sen kummempaa kuin kevennät esteellä. Alkuun kaikki sujuikin hyvin ja pääsin ihan kohtalaisesti esteiden yli.

Olin jo lopettanut hyppäämisen, kun kaverini hyppäsi sitten vähän isompaa. Muistelisin vain että oltiin jo tavallaan lähdössä pois kentältä, kun tämä minun ratsuni päätti hypätä tuon kaverini hyppäämän ison esteen. En tiedä, olisiko sille tullut paniikki kun joku lähti kentältä vai miksi se olisi mennyt esteelle, koska mielestäni en sitä kuitenkaan siihen ohjannut.

Eestinhevos ruuna Taimur


Tietenkään en osannut valmistautua hyppyyn ja kun muutenkaan ei hyppytaitoja ollut niin tottakai putosin. Ratsastin tuolloin vielä nokian kumisaappaat jalassa, joissa oli melko leveä se päkijän kohta, ja kumpparihan jäi kiinni sitten jalustimeen. Sen sijaan, että olisin jäänyt raahautumaan mukana, niin jalkani irtosi kumpparista ja vain saapas jäi roikkumaan jalustimeen kun itse jäin makaamaan hiekalle ilman toista kenkää.

Selvisin säikähdyksellä eikä mihinkään sattunut. Kaverit tottakai pakotti minut vielä hyppäämään pienemmällä ponilla pienempää estettä, että ei jäisi kammoa. (En tosin voi olla sata varma oliko tämä jo joku eri päivä, tästä on kuitenkin jo 14 vuotta aikaa) Vaan kuinkas sitten kävikään kun tältä pikkuponiltakin vielä putosin, kun hyppy taisi epäonnistua. Silloin kolautin pääni ja se kyllä sattui. Hengissä kuitenkin selvittiin ja esteitä hyppäsin hurjapäänä vielä paljon myöhemminkin.

Muistan vaan kaverini sanoneen lohdutukseksi, että oikeaksi ratsastajaksi tullaan vasta sitten kun on pudonnut 100 kertaa hevosen selästä. Terkkuja vaan, jos tunnistat itsesi ;)

Jo tehdyt:
Päivä 1 Ensimmäinen hevonen jolla ratsastin
Päivä 2 Ensimmäinen hevonen jolta putosin
Päivä 3 Ensimmäinen hevonen jolla ylitin esteen

Tulevat:
Päivä 4 Hevonen jota ikävöin eniten
Päivä 5 Hulluin hevonen jolla olen ratsastanut
Päivä 6 Kiltein hevonen jolla olen ratsastanut
Päivä 7 Hirvein hevonen jolla olen ratsastanut
Päivä 8 Hevonen jonka selkään vielä haluaisin päästä
Päivä 9 Ensimmäinen lempiponini
Päivä 10 Hevonen jonka kanssa olen kehittynyt eniten
Päivä 11 Hevonen jolla en ole mennyt mutta haluaisin mennä
Päivä 12 Uusin hevostuttavuus
Päivä 13 Hevonen jolla olen hypännyt isoimman esteeni
Päivä 14 Hevonen jolla on ollut onnistunein tunti
Päivä 15 Hevonen jolta olen tippunut pahiten
Päivä 16 Yritteliäin hevonen, jolla olen ratsastanut
Päivä 17 Hauskin hevonen jolla olen ratsastanut
Päivä 18 Hevonen jolla on ihanimmat askeleet
Päivä 19 Vaikuttavin hevonen
Päivä 20 Pienin hevonen jolla olen ratsastanut
Päivä 21 Suurin hevonen jolla olen ratsastanut
Päivä 22 Itsepäisin hevonen jolla olen ratsastanut
Päivä 23 Hevonen jonka haluaisin omaksi
Päivä 24 Elämäni tärkein hevonen

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kun kommentoit :)
Asiattomat kommentit poistetaan.