perjantai 12. kesäkuuta 2015

Hevosharrastuksen ihmeellisyyksiä

Ensinnäkin tervetuloa kaikki uudet lukijat! Huippua että teitä on jo 70! Ulkoasun päivitystä koitan saada aikaiseksi mahdollisimman pian, mutta nähtäväksi jää milloin riittää aikaa ja hermoja moiseen hommaan. Tiedä vaikka pistän bannerikilpailua pystyynkin. Jokatapauksessa minulla on taas kerran kerrottavaa. Sitä ennen kuitenkin pohjustan juttua hieman.

©Maria Purmonen
Kun olin muuttamassa Kuopiosta Joensuuhun aloin heti etsimään itselleni vuokrahevosta. Halusin ehdottomasti jatkaa harrastustani myös Joensuussa. Löysin ilmoituksen Jossusta ja tosiaan aloin sitä sitten vuokraamaan. Positiivinen yllätys oli se, että ennen paluuta ja paluuni jälkeen, minulle on tarjottu paljon hevosia ratsastettavaksi. Laskin, että jos Vili lasketaan mukaan niin tämän kevään aikana minulle on tarjottu jo kuutta eri hevosta ratsastettavaksi. Olen ollut asiasta hämmentynyt ja samalla helpottunut ja iloinen. Toisaalta on myös harmittanut, sillä kaikkia ei vain voi alkaa vuokraamaan. Useammasta on joutunut kieltäytymään, kun näitä ratsastettavia nyt jo on, vaan toissa viikolla tuli tarjous josta en malttanut kieltäytyä.

©Netta S.

Saanko siis esitellä Bambi, eli Barbet! Bambi on sellainen hevonen, jota olen kisoissa kuvannut ja ihaillut sen liikkeitä ja ulkomuotoa. Se on vaan niin upea! Ja nyt minulle sitten tarjoutui mahdollisuus päästä tällä hienoudella ratsastamaan. Sovittiin että kävisin n. kerran viikossa ja mikä parasta, Bambin omistaja pitää minulle myös silloin tällöin tunteja. Tallihan on sama missä Murukin(entinen vuokrahevonen) asustaa, joten talli on minulle ennestään tuttu. Ja Bambin omistajakin on pitänyt aiemmin minulle ja Murulle tunteja. Lisäksi blogissani monestikin kameran takana seissyt Netta, käy vuokraamassa ponia samalla tallilla, joten voidaan käydä yhdessäkin aina ratsastamassa! Vihdoinkin tallikaveri!

©Netta S.

Olen nyt ratsastanut Bambilla kolme kertaa(joista yksi oli omistajan pitämä tunti) ja sillä on epäilemättä ihanin laukka missä olen koskaan istunut. Se on todella iso ja pyörivä, mutta ei pompota ollenkaan. Tässä ollaan pikkuhiljaa tutustuttu ja etsitty yhteisiä säätöjä. Saa nähdä miten meillä lähtee yhteistyö sujumaan, mutta olen kyllä tähän mennessä tykännyt kovasti. 

©Netta S.

Joten voitte uskoa että tässä ei kyllä vapaa-ajan ongelmia ole kun käyn ratsastamassa Jossulla, Bambilla ja Poudalla viikoittain ja Vililläkin silloin, kun satun Outokummussa olemaan. Paluu Joensuuhun on siis ollut huippua, kun pääsee näin monipuolisesti harrastamaan! Siitä kiitos kuuluu kaikkien näiden hevosten omistajille, kun minulle näitä ratsuja antavat ratsastettavaksi! :)

2 kommenttia:

  1. Hieno tamma ja hieno jälkeläinen siitä on ja hieno varmasti tulee ens vuonnakin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Bambi on kyllä upea! :) Varmasti tulee hieno jälkeläinen tästä uudestakin tulokkaasta :)

      Poista

Kiitos kun kommentoit :)
Asiattomat kommentit poistetaan.