keskiviikko 9. heinäkuuta 2014

Savonlinna ja Opera Games

"Kyllä sitä täytyy olla ihan aavistuksen hullu, että herää vapaapäivänään vapaaehtoisesti klo 5.00, jotta ehtii ajoissa kuvaamaan ratsastuskisoja. "

Ylläoleva lause, on facebook sivujeni päivitys 6.7. klo 5.34.

Aamuherätys teki tiukkaa, mutta toisaalta olin myös hirvittävän innoissani. Pitkästä aikaa pääsisin kuvaamaan pois Joensuusta. Lauantaina olin ollut vielä töissä, mutta sunnuntai oli vapaa ja pyhitetty hevoskuvaukselle. Lähdin Joensuusta ajamaan kuuden jälkeen kohti Savonlinnaa. Matkalta nappasin kaveriksi Netan ja Savonlinnassa olimme kahdeksan maissa. 


Cascade III Z

Ihan ensimmäisiä ratsukoita en ehtinyt kuvata, mutta sehän on minulle aika tyypillistä. Akateeminen vartti myöhässä, kuten yleensäkin. Sää oli aivan upea, sillä aurinko paistoi KOKO päivän ja lämmintä riitti. Tuli aivan mieleen vuosi 2010, kun olin edellisen kerran Opera Gameseja kuvaamassa. Silloin oli myös todella aurinkoista ja lämmintä. 

Kaikessa viisaudessani, olin todennut ettei jalkani yleensä rusketu. Joten päätin olla rasvaamatta niitä. Idea oli kyllä jo syntyjään äärimmäisen huono ja tyhmästä päästä kärsii koko ruumis. Reidessä on tälläkin hetkellä nyt sitten palanut kohta, kun siihen koko aamupäivän aurinko porotti. Onneksi sitten tajusin loppupäiväksi laittaa sitä rasvaa sinne jalkoihinkin. 

Jalassa, mulla on myös sandaalin kuva!

Kuvausolosuhteet eivät olleet mitkään parhaimmat. Tietäähän sen kun aurinko paistaa, niin varjoja syntyy. Lisäksi katsomosta kuvattaessa aurinko tuppaa tekemään kuviin sen inhottavan vastavalon. Onkohan kenttien suunnittelussa muuten joku kirjoittamaton sääntö, että katsomo tulee sitten kentän pohjoispuolelle, että varmasti paistaa aurinko katsomoon päin keskipäivällä?



Clio

Ajoituksen kanssa olin nyt kyllä paljon tarkempi ja onnistumisprosentti oli melko hyvä. Olosuhteisiin nähden, olin ihan tyytyväinen kuviin. Tosin kuvia on n. 1200 ja olen käynyt vasta 500 ensimmäistä läpi. Hommaa ei helpota yhtään se, että minulla on töissä aika pitkiä päiviä, joten aika on kortilla, mutta pikku hiljaa niitä julkaisen kuvasivuille.

Laittelen tähän alle taas muutamia kuvia ja loput voi käydä katsomassa täältä: http://marpu.kuvat.fi/kuvat/2014/6.7.+Opera+Games,+Vuohim%C3%A4ki/
Lisäilen kuvia sitä mukaa kun saan niitä muokattua :)


Mon Clarimon
Pittegaardens Rosita
Wittie B


Candis

Clooney

En tiedä mikä noissa Savonlinnan kisoissa aina on, kun jotenkin siellä ollessa tulee aina niin hyvä fiilis. Liekö se nostalgiaa, kun on pennusta asti siellä aina välillä käynyt pyörimässä vai mikä, mutta sunnuntainakin koko loppuillan olin vaan niin hyvällä tuulella! Oli kyllä aivan mahtava päivä, ei voi muuta sanoa!

4 kommenttia:

  1. Tuu sunnuntaina Siilinjärvelle kuvaamaan jos ehdit? :) Nisakin starttaa siellä, niin voisit moikata poniakin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla on lauantaina kaverin häät, joten voi olla etten ole ihan aamusta ajelemassa kisoja kuvailemaan ;) Kiva ois kyllä ollut Nisaakin moikata! Mut tsemppiä teille kovasti kisoihin!

      Poista
  2. Todella hyviä kuvia ja muutenkin kiva postaus! :)

    VastaaPoista

Kiitos kun kommentoit :)
Asiattomat kommentit poistetaan.