lauantai 19. heinäkuuta 2014

Hevonen, jonka selkään vielä haluaisin päästä

Hevoshaasteella jatketaan taas! Päätin nyt sitten ihan omalla luvallani skipata kohdan 7, jossa pitäisi esitellä hirvein hevonen, jolla olen ratsastanut. Vaikka miten mietin, niin ei, en ole tavannut yhtäkään hevosta joka ansaitsisi tittelin "hirvein hevonen jolla olen ratsastanut". Ehkä minulla on ollut hyvä tuuri hevosharrastuksessani, etten ole kohdannut yhtäkään niin hirveää hevosta, että se ansaitsisi tuollaisen esittelyn. Niinpä seuraava esiteltävä hevonen onkin hevonen, jonka selkään vielä haluaisin päästä. Ja näitä on monta! Luetellakseni muutamia on pakko mainita ainakin Vapper (joka, on esitelty kohdassa 6.) sekä jo edesmennyt Misa (joka on esitelty kohdassa 4), mutta kuitenkin ehkä yksi ylitse muiden on Melli.



Flexa, eli Melli oli vakioratsuni Aittopuron tallilla ratsastaessani. Rodultaan Melli on eestiläinen urheiluhevonen ja luonteeltaan se on juuri sellainen kuin ratsusta haluan. Säpäkkä, mutta ei anna mitää ilmaiseksi. Olinpa hetkellisesti jopa vakavissani ostamassa Melliä itselleni, mutta niin ei kuitenkaan käynyt. Tämä hevonen sytytti hevosinnostuksen minuun takaisin tauon jälkeen ja tämä hevonen opetti minulle paljon. Aittopuron tallin lopettaessa toiminnan Melli myytiin yksityiskäyttöön. Olisipa huikeaa päästä taas kokeilemaan Melliä. Ratsastin sillä muistaakseni viimeksi vuoden 2012 keväällä.

Minä ja Melli estekurssilla, kesällä 2011. ©Minna
Menneet:
Päivä 1 Ensimmäinen hevonen, jolla ratsastin
Päivä 2 Ensimmäinen hevonen, jolta putosin
Päivä 3 Ensimmäinen hevonen, jolla ylitin esteen

Päivä 4 Hevonen, jota ikävöin eniten
Päivä 5 Haastavin hevonen, jolla olen ratsastanut
Päivä 6 Kiltein hevonen, jolla olen ratsastanut
Päivä 7 Hirvein hevonen, jolla olen ratsastanut
Päivä 8 Hevonen, jonka selkään vielä haluaisin päästä

Tulevat:
Päivä 9 Ensimmäinen lempiponini
Päivä 10 Hevonen, jonka kanssa olen kehittynyt eniten
Päivä 11 Hevonen, jolla en ole mennyt mutta haluaisin mennä
Päivä 12 Uusin hevostuttavuus
Päivä 13 Hevonen, jolla olen hypännyt isoimman esteeni
Päivä 14 Hevonen, jolla on ollut onnistunein tunti
Päivä 15 Hevonen, jolta olen tippunut pahiten
Päivä 16 Yritteliäin, hevonen, jolla olen ratsastanut
Päivä 17 Hauskin, hevonen jolla olen ratsastanut
Päivä 18 Hevonen, jolla on ihanimmat askeleet
Päivä 19 Vaikuttavin, hevonen
Päivä 20 Pienin, hevonen jolla olen ratsastanut
Päivä 21 Suurin, hevonen jolla olen ratsastanut
Päivä 22 Itsepäisin hevonen, jolla olen ratsastanut
Päivä 23 Hevonen, jonka haluaisin omaksi
Päivä 24 Elämäni tärkein hevonen

2 kommenttia:

  1. Flexa eikä Felxa on oik.nimi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vaikka monta kertaa tarkistin, niin silti jäi kirjoitusvirhe tekstiin. Nyt korjattu :)

      Poista

Kiitos kun kommentoit :)
Asiattomat kommentit poistetaan.